Veel gestelde vragen


Hoeveelheden

Gaan aanbiedingen altijd per volle fusteenheid?
Alle aanbiedingen gaan per volle fusteenheid. Op deze manier kunnen we de aanbiedingen zo scherp mogelijk te houden.
Waarom zijn superaanbiedingen gelimiteerd?
Omdat we iedereen willen laten profiteren van de lage inkoopprijs.
Kan ik ook kleinere hoeveelheden kopen?
U kunt ook in kleinere hoeveelheden kopen. Bij de aankoop van planten is het minimumaantal altijd één bak/fusteenheid. Als de plant groot is en niet in een veilingfust past, dan is het minimumaantal één plant. Bij bloemen kunt u wel minder dan een vol fust kopen. U ziet dan bij het aantal twee getallen staan: de hoeveelheid van het volle fust en de hoeveelheid van één bos. Voorbeeld: Eustoma, vol blik (50) of per bos (10). Let wel, alle aanbiedingen gaan echter altijd per vol fust.
Hoeveel moet ik minimaal bij Webbloem.nl besteden?
Binnen ons klantenbestand kennen wij de directe klanten. De klant heeft echter rekening te houden met de transportkosten. Er is namelijk een minimum tarief voor transport. Bij een kleine hoeveelheid staan de transportkosten niet in verhouding met de hoeveelheid aangekochte producten. Voor vragen hierover kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Kopen op internet

Ik ben mijn inlogcode en/of wachtwoord vergeten, wat nu?
Uiteraard kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij sturen u dan uw nieuwe inloggegevens toe.
Hoe sluit ik mijn ‘purchase' af?
De producten die u in de webshop selecteert, worden in uw winkelwagen geplaatst. Bij het plaatsen krijgt u de melding ‘Voor u gereserveerd’. Op dit moment worden de betreffende producten voor u gereserveerd en kunnen anderen het niet meer kopen. Deze melding is uw bevestiging van aankoop. Er is geen definitieve bevestiging van uw transactie nodig. Het is wel mogelijk om door u gereserveerde producten uit uw winkelmand te halen om zo de aankoop van het betreffende product te annuleren.
Waarom kan ik maar tot een bepaalde tijd shoppen?
U kunt maar tot een bepaalde tijd shoppen, omdat we uw bestelling op tijd op de veiling moeten inkopen. Het is mogelijk om tot 08.00 uur te shoppen als u de betreffende producten dezelfde dag op transport wilt hebben. Daarna kunt u wel bestellen, maar wordt uw bestelling pas de volgende dag geleverd.
Waarom staat de webshop wel in mijn taal (bijvoorbeeld Frans) maar de productnamen niet?
Dat heeft te maken met identieke artikelnummers en productnamen. De in Nederland geveilde producten worden door de Vereniging van Bloemenveilingen (VBN) voorzien van een identiek artikelnummer en productnaam. Alle Nederlandse exporteurs werken met deze VBN lijst. Op dit moment wordt deze lijst alleen nog in het Nederlands uitgegeven.
Wat moet ik doen om te kopen?
Om in de webshop te kunnen winkelen heeft u een inlogcode en een wachtwoord nodig. Om een inlogcode en wachtwoord te bemachtigen kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 0546 - 627655 of via E-mail [email protected].

Kwaliteit

Rijpheid is het stadium van de openheid van de bloem, waarop de kweker hem gesneden heeft.
Rijpheid 1: de bloem is zeer rauw.
Rijpheid 2 en 3: de bloem is een klein beetje open en vertoont al wat kleur.
Rijpheid 4: de bloem is redelijk open en geeft veel kleur.
Rijpheid 5: de bloem is open en op kleur.
Waaraan herken ik de kwaliteit?
U herkent de kwaliteit aan de keurmerken. Al onze producten zijn van A1-kwaliteit, tenzij wij dat nadrukkelijk anders vermelden. Een veel voorkomende andere kwaliteit bij de productgroep rozen is ‘KROM'. Dit gaat om rozen waarvan de kop niet recht op de steel staat. Dit zijn populaire producten, omdat ze veel gunstiger zijn in prijs.

Verder wordt de lengte of hoogte van het product aangegeven, en bij planten ook de potmaat en de rijpheid (waarbij rijpheid 1 zeer rauw is en rijpheid 5 ‘open' betekent).

Uw vraag niet beantwoord?

U kunt ons gerust bellen of mailen.
 

Telefoon algemeen:

+31 (0)6 51 27 52 80 
 

E-mail algemeen

[email protected]